Strona 1 z 2
Żel czysty w 99,6%
O ile kontrola jakości czystego, stuprocentowego soku z Aloesu okazuje się trudna, a w niektórych przypadkach praktycznie niemożliwa, to należy stwierdzić, że przepisy prawa narodowego dotyczące soków owocowych i soków z roślin nie przyczyniają się do polepszenia sytuacji w tym zakresie.
O ile kontrola jakości czystego, stuprocentowego soku z Aloesu okazuje się trudna, a w niektórych przypadkach praktycznie niemożliwa, to należy stwierdzić, że przepisy prawa narodowego dotyczące soków owocowych i soków z roślin nie przyczyniają się do polepszenia sytuacji w tym zakresie.
Okazuje się, że niektóre kraje Europy i Ameryki mogą używać napisu „Czysty sok z aloesu" wprowadzając do produktu jedynie 12% surowca, dopełniając później do 100% najzwyczajniejszą wodą! Ten problem i luka prawna w systemie legislacyjnym niektórych krajów pojawiły się przy okazji rozwiązywania kwestii dotyczących zupełnie innego zakresu produkcji, a mianowicie na potrzeby rynku napojów i soków skoncentrowanych. Powstała przy tym sytuacja, która stanowi pewną furtkę prawną, z której korzysta większość producentów w celu znacznego zmniejszenia kosztów, a co za tym idzie, ogromnego zwiększenia zysków
Niektórzy z nich rozumieją, że w ten sposób przekraczają granice rzetelności. Ponieważ napis 100% jest mało wiarygodny z powodu prawnie dopuszczalnej zawartości 0,3 - 0,4% substancji stabilizujących, piszą oni „99,6% soku czystego 100% Aloesu", wskazując tym samym, że w butelce jest w rzeczywistości 99,6% z 12% prawdziwego soku aloesowego. Wszystkie poważne firmy unikają tych biurokratycznych gierek na pograniczu oszustwa prowadzących do zdezorientowania konsumenta pisząc wyraźnie „99,6% czystego stuprocentowego soku Aloesu", co ostatecznie oznacza to, czego oczekuje konsument tzn. dobry sok, który odpowiada świeżej, dopiero co przetartej roślinie. Po angielsku taka informacja brzmi: „Just as inner leaf" - „Taki jak wewnątrz liścia" lub „Just as fresh leaves" - „Taki, jak w świeżych liściach". Radzimy, aby w każdym przypadku zaopatrywać się wyłącznie u zaufanych sprzedawców.
(Fragment z "Wielka księga aloesu", A. Bassetti, S. Sala, wyd. ZUCCARI, 2005)
Niektórzy z nich rozumieją, że w ten sposób przekraczają granice rzetelności. Ponieważ napis 100% jest mało wiarygodny z powodu prawnie dopuszczalnej zawartości 0,3 - 0,4% substancji stabilizujących, piszą oni „99,6% soku czystego 100% Aloesu", wskazując tym samym, że w butelce jest w rzeczywistości 99,6% z 12% prawdziwego soku aloesowego. Wszystkie poważne firmy unikają tych biurokratycznych gierek na pograniczu oszustwa prowadzących do zdezorientowania konsumenta pisząc wyraźnie „99,6% czystego stuprocentowego soku Aloesu", co ostatecznie oznacza to, czego oczekuje konsument tzn. dobry sok, który odpowiada świeżej, dopiero co przetartej roślinie. Po angielsku taka informacja brzmi: „Just as inner leaf" - „Taki jak wewnątrz liścia" lub „Just as fresh leaves" - „Taki, jak w świeżych liściach". Radzimy, aby w każdym przypadku zaopatrywać się wyłącznie u zaufanych sprzedawców.
(Fragment z "Wielka księga aloesu", A. Bassetti, S. Sala, wyd. ZUCCARI, 2005)